
Lwówek Śląski
Nasza Gmina
Urząd Gminy
Dla mieszkańca
Kamery na żywo
Gospodarka odpadami
Gospodarka odpadami
Harmonogram odbierania odpadów
Zasady segregacji odpadów
Deklaracje, oświadczenia
PSZOK - Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
Sanikom
Uchwały
Kto odbiera odpady komunalne
Osiągnięte poziomy recyklingu
Analiza stanu gospodarki odpadami
Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
Co zrobić z zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym
Miejsce zagospodarowania odpadów
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy i miasta Lwówek Śląski
Adresy punktów zbierania / zakładów przetwarzania odpadów folii, sznurka oraz opon powstających w gospodarstwach rolnych
Ewidencja udzielonych zezwoleń na prowadzenie opróżniania zbiorników bezodpływowych
Komunikaty
Turystyka
LWÓWECKIE LATO AGATOWE
Oświata
Filmy
Kontakt
Burmistrz Gminy i Miasta Lwówek Śląski informuje, że na podstawie art. 6 ust. 5a ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2023 r. poz. 1469 ze zm.) – zwanej dalej ustawą, zobowiązany jest do kontroli właścicieli nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.
Na terenie gminy i miasta Lwówek Śląski systemem gospodarowania odpadami komunalnymi zostały objęte wyłącznie nieruchomości zamieszkałe oraz nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, tzw. domki letniskowe.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości odpadów komunalnych i nie ponoszą opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, są zobowiązani do zawarcia umowy na odbiór odpadów z podmiotem odbierającym odpady komunalne, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej.
Do nieruchomości niezamieszkałych, czyli takich, na których nikt nie mieszka, a wytwarzane są odpady komunalne, zalicza się np. lokale handlowe, gastronomiczne, lokale usługowe, zakłady produkcyjne, budynki użyteczności publicznej, placówki oświatowe, itp.
Na podstawie art.3 ust. 3 pkt 3 ustawy Gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z przepisów ustawy.
W związku z powyższym właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług odbierania odpadów komunalnych
i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Na podstawie art.3 ust. 3 pkt 3 przywołanej ustawy gminy maja obowiązek prowadzenia ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy nie ponoszą opłat na rzecz gminy w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
W związku z powyższym Burmistrz Gminy i Miasta Lwówek Śląski zwraca się z prośbą do właścicieli nieruchomości niezamieszkałych o udokumentowanie posiadania umowy na korzystanie z usług
i dowodów uiszczania opłat za te usługi w terminie do dnia 30 listopada 2023 r.
Dokumenty należy dostarczyć do Urzędu Gminy i Miasta Lwówek Śląski – Referatu Gospodarki Odpadami – Lwówek Śląski al. Wojska Polskiego 25A, pokój nr 8 w godzinach pracy urzędu.
W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów do organu gminy Burmistrz Gminy i Miasta Lwówek Śląski będzie wzywać właścicieli nieruchomości niezamieszkałych/użytkowników lokali.
Jednocześnie informujemy, że przedsiębiorcom nieposiadającym umowy na odbieranie odpadów komunalnych z uprawnionym podmiotem, grozi kara grzywny (art. 10 ust. 2 ww. ustawy).
Informacje udzielane są pod numerem telefonu 75 6477 936.